Шукати в цьому блозі

четвер, 26 грудня 2013 р.

«Науково-методичні засади діагностики естетичної обдарованості дітей дошкільного та шкільного віку»
 Номер державної реєстрації: 0110U003392
       1. Повна назва наукової установи, організації-виконавця, юридична адреса, телефон, факс:
Інститут обдарованої дитини НАПН України; відділ діагностики обдарованості; 04053, м. Київ, вул. Салютна, 11-А,
         2. Науковий керівник НДР:
Тименко В.П. доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу діагностики ІОД НАПН України
         3. Термін виконання НДР:
початок - 01.2013р. – кінець – 12.2015 р.
4. Основні наукові результати згідно з технічним завданням і робочим планом:
Виконання теми дослідження «Науково-методичні засади діагностики естетичної обдарованості дітей дошкільного та шкільного віку» продовжувалося з урахуванням основного напрямку наукової діяльності Інституту: “Проектування особистісно-розвивального середовища обдарованої дитини” та відповідно до загальної програми, технічного завдання наукового дослідження та індивідуальних планів співробітників відділу.
Мета дослідження – визначення теоретичних засад та розробка теоретичної моделі виявлення естетичної обдарованості дітей дошкільного та шкільного віку.
Відповідно до мети першого, аналітико-констатуючого етапу були виконані наступні завдання:
-       здійснено аналіз теорії естетичної  обдарованості та естетичної свідомості в філософському, психологічному та педагогічному аспекті проблеми;
-       уточнено термінологічний апарат психолого-педагогічного аспекту проблеми естетичного розвитку та естетичної свідомості особистості;
       уточнено основні напрями індивідуальних тем наукового дослідження;
       створено програми дослідження методичних засад діагностики естетичної обдарованості учнів загальноосвітньої школи, а також програми дослідження методичних засад діагностики передумов естетичної обдарованості вихованців дошкільних закладів;
       створено робочу структурну модель методів діагностики естетичної обдарованості;
       розроблені перші робочі версії тестових методик для виявлення естетичної обдарованості, зокрема – 1/ прототип вербальної шкали  естетичної чутливості, 2/ чотирі субтеста невербально-візуальної тестової батареї «Золотий переріз», 3/ методика «Діагностика розуміння колру», 4/ дві версії методики «Матисс» Е. Торшилової, Т. Морозової.  
       проведена перша апробація частини діагностичного інструментарію на  базі Технічного ліцею м. Києва (170 осіб) та Малої академії наук України (450 осіб);  
     за результатами апробації  внесені корективи в перші версії тестових методик.
5. Кількісні та якісні характеристики підготовленої продукції:
Виконавцями теми підготовлено продукцію :
1.           Аніщенко Н.В. Педагогічна інтерпретація поняття художнього сприйняття дітей дошкільного віку //  Проблеми діагностики та проектування розвитку обдарованих дошкільників : Матеріали II Всеукраїнської науково-практичної конференції, 11-12 квітня 2013р., м. Алупка, АР Крим. – К. :Інститут обдарованої дитини, 2013 – С. 76-85.
2.    Аніщенко Н.В. Психолого-педагогічна інтерпретація поняття художнього сприйняття особистості // Інноваційні технології та підходи до діагностики обдарованості: світовий досвід : Матеріали міжнародного конгресу, м. Київ, 19-20 червня 2013 р. – К.: Інститут обдарованої дитини, 2013. – С. 43-53.
3.    N. Belskaya The ability to judge and its place in the structure of giftedness viewed as a functional system. (в рукопису).   Электронный научный журнал «International Annual Edition of Applied Psychology: Theory, Research, and Practice». Саратов, СГУ.
4.    Бельская Н.А. Опыт работы с методикой креативности Ф.Вильямса: замечания и вариант модификации // Материалы 2-й Всероссийской научно-практической конференции (с международным участием) «Одаренные дети: проблемы, перспективы, развитие», 21-22 мая 2013 г.,  Спб.  С. 86- 98.
5.    Буркова Л.В. Механизмы формирования нравственного иммунитета у дошкольников // Проблеми діагностики та проектування розвитку обдарованих дошкільників : Матеріали II Всеукраїнської науково-практичної конференції, 11-12 квітня 2013р., м. Алупка, АР Крим. – К. :Інститут обдарованої дитини, 2013 – С. 29-40.
6.    Грицишина Т.І. Виховання ціннісних естетичних критеріїв у дошкільників у процесі екологічної освіти як основа розвитку естетичної обдарованості особистості // «Освіта та розвиток обдарованої особистості» Щомісячний науково-методичний журнал № 8-9 (15-16), м. Київ. – К. : Інститут обдарованої дитини, 2013.- С. 163-168.
7.    Кузьменко В.У. Теоретичні засади діагностики естетичної обдарованості дітей дошкільного віку // Інноваційні технології та підходи до діагностики обдарованості: світовий досвід : Матеріали міжнародного конгресу, м. Київ, 19-20 червня 2013 р. – К.: Інститут обдарованої дитини, 2013. – С. 114-118.
8.    Тименко В. П. Формування професійної готовності майбутніх учителів до виявлення і підтримки естетичної обдарованості учнів початкової школи // Інноваційні технології та підходи до діагностики обдарованості: світовий досвід: Матеріали міжнародного конгресу, м. Київ, 19-20 червня 2013 р. – К.: Інститут обдарованої дитини, 2013. – С. 233-243.
9.    Малиношевська А.В. Виявлення рівня естетичного відношення до дійсності // Інноваційні технології та підходи до діагностики обдарованості: світовий досвід: Матеріали міжнародного конгресу, м. Київ, 19-20 червня 2013 р. – К.: Інститут обдарованої дитини, 2013. – С. 118-124.
 6. Соціальний ефект упровадження результатів НДР:
Надання доступу до освітніх послуг педагогам, що працюють з обдарованими дітьми, учням загальноосвітніх шкіл та позашкільних навчальних закладів України (зокрема Мала академія наук, палаці творчості дітей та юнацтва та інші). Робота сприяє започаткуванню діяльності центрів роботи з обдарованими дітьми, координації цих робіт Інститутом обдарованої дитини, створення інтелектуальних інформаційних середовищ навчального призначення в мережі Інтернет на основі використання серверу підтримки навчальної взаємодії, та створенню умов підтримки творчої діяльності учнів в мережі Інтернет.
Створені регіональні площадки (центри) взаємодії учнів та викладачів різноманітних навчальних закладів, дозволять надати освітні послуги учням віддалених районів та місць проживання. Також це надасть можливості спілкування з батьками з метою естетичного розвитку учнів.

Розвиток можливостей доступу до інформаційних ресурсів навчального призначення (посібники, включаючи електронні,  навчальні програми, методичні рекомендації та інше) учням, викладачам, організаторам освітянського процесу.

Немає коментарів: