Шукати в цьому блозі

четвер, 22 червня 2017 р.

Звіт про роботу у 2016-2017 н.р.

Звіт
Основними напрямками діяльності методиста у звітному навчальному році були: забезпечення методичного супроводу та проведення початкових етапів Всеукраїнських предметних учнівських олімпіад, підготовки переможців до ІІІ і ІV етапів; розвиток інтелектуальної обдарованості особистості як самоціннісно значущої; інклюзивна освіти з обдарованими дітьми з особливими потребами; становлення вільної особистості в конкурентному середовищі, наближеному до природо відповідного; розширення можливостей для практичного використання залишкових знань і розвитку особистості в інформальному секторі освіти; концептуальна організація профільного навчання; визначення параметрів якості навчання; апробація механізмів спілкування з обдарованими дітьми та узгодження продуктивної діяльності з через соціальні мережі в поєднанні з відкритим простором комунікації; функціонування діяльних акмеоспільнот обдарованих для підтримки духовного і психосоціального здоров᾽я учнів.
Значної уваги надано організації І етапу предметних олімпіад, у якому  взяли участь 9232 учні загальноосвітніх навчальних закладів різних типів, у тому числі у шкільному – 8040, у міжшкільному – 1192. І (міжшкільним) етапом олімпіад охоплено 6 предметів в 3 паралелях.
Переважною у цьому навчальному році була тенденція поступового переорієнтування учнів зі шкільних олімпіад на міжшкільні, що склала майже 3%.
Найбільш популярними на І (міжшкільному) були англійська мова (195 восьмикласників) і математики – 194.
Розроблено нові завдання з математики для 8 класу, до складання яких залучено кращих педагогів міста Солодку Н.В., Козбур Г.В. (ТТЛ), Зажерей Г.А. (Школа-колегіум), Кондратьєву Л.І. (ТУГ), Возну М.С. (ТЗОШ № 23).  Зразки завдань завчасу виставлено в Інтернет-ресурсах, що дало можливість учителям та учням якісніше, цілеспрямованіше підготуватися до міжшкільного етапу. Уперше проведено І (заочний) етап олімпіади з інформатики.
У ІІ етапі учнівських предметних олімпіад взяли участь 2049  учнів. У тому числі 1897 відібрано на І (шкільному) етапі з наданням навчальним закладам широких можливостей у відборі талановитої молоді. 109 – на основі І (міжшкільного) етапу. Крім того, 6 учнів скористалися 5-% квотою для охочих відповідно до п. 3.5 Наказу.
Найбільше учасників – 211 – представлено на олімпіаді з математики і фізики, що наочно демонструє підвищення інтересу до точних дисциплін,  зумовлене низкою попередніх заходів (природничо-математичні альтернативні олімпіади, підвищення ефективності співпраці методичної служби з учителями фізики і математики).
 Встановлено, що 14 учнів брали участь у 6−9 олімпіадах, а всього 147 учнів забезпечили чверть усіх виступів, чим, з одного боку, засвідчено низький, формальний рівень селекційно-підготовчої роботи у ЗНЗ, внутрішньошкільних олімпіад, а з іншого, загрозу фізичного та інтелектуально-психічного перевантаження цих учнів. Зокрема, зафіксовано загальне зниження результативності більшості учнів зі списку порівняно з попереднім роком, коли вони переважно брали участь у меншій кількості олімпіад.
Тож і надалі головним показником ефективності роботи з обдарованими учнями з урахуванням результатів ІІ етапу предметних олімпіад слугувало забезпечення її особистісно зорієнтованого характеру. Такий показник четвертий рік поспіль встановлено шляхом визначення відсоткової частки призерів олімпіад від загальної кількості учнів 8-11 класів кожного навчального закладу. За цим коефіцієнтом серед навчальних закладів для обдарованих дітей найкращий показник має Тернопільська спеціалізована школа № 3 (12,3). Крім того, зафіксовано позитивну тенденцію до відносного вирівнювання результатів учнів окремих навчальних закладів для обдарованих дітей.
            Серед загальноосвітніх шкіл найвищий показник зафіксовано у ТЗОШ № 13 (10,8), при чому він виріс у цій школі порівняно з минулим роком у 2,5 рази. Показово, що ТЗОШ № 25, 30 увійшли до переліку ЗНЗ, представники яких посіли призові місця (на відміну від попереднього навчального року).
У підготовленому нами проекті наказу за  підсумками ІІ етапу олімпіад відзначено й учнів т. зв. «другого ешелону», які проявивши волю до перемоги, тобто найбільше просування у власній результативності порівняно з минулим навчальним роком.
            Результати олімпіад продемонстрували вибіркову ефективність профільного навчання та поглибленого вивчення окремих предметів.
Стабільну результативність на олімпіадах другого етапу упродовж 5 останніх років продемонстрували вихованці вчителів української мови та літератури Слюзар Г.Р. (ТУГ); фізики Ремез Г.А. (ТУГ); хімії Іщенко О.К. (ТСШ № 3); кількох переможців олімпіад підготували цьогоріч Киричук Н.В, Мартиняк Г.В. (ТУГ), Базюк О.Я., Канак В.М., Мужилівська О.І. (ТСШ № 3), Мариніна О.І. (ТСШ № 5), Швець Є.С. (ТСШ № 29).
127 відвідувачів блогу В. Сенькова вважали за необхідне висловити своє позитивне ставлення до форми презентації результатів ідентифікаторами  («весело» - 33, «цікаво» - 43, «сучасно» - 51). Найбільш популярними Були електронні протоколи олімпіад з англійської мови (1431), української мови та літератури, математики, фізики.
За підсумками ІІ етапу розглянуто 2 апеляційні заяви – з астрономії та біології. Рішення комісій доведено до заявників. З астрономії учасникові додано 0,5 бала, з біології – 8, що призвело до поліпшення місця.
У ІІІ етапі взяли участь  118 учнів із рекордної кількості навчальних закладів – 25. Виступи 24 із них виявились результативним, адже 101 їхньому представникові  вдалося завоювати призові місця. 100-відсоткову результативність у цьому напрямку продемонстрували учні ТКГ, ГГК,  ТНВК № 2, 6, 9, ТСШ № 7, 17, 29, ТЗОШ № 8, 13, 14, 16, 22, 24, 26.
Відрадно, що найвищі результати юні тернополяни показали з фізико-математичних дисциплін (91 відсоток їх мають прихові місця на ІІІ етапі). Позитивний результат і з філологічних дисциплін (61 відсоток).
Майже кожен п՚ятий призер олімпіад ІІІ етапу ‒ учень ЗНЗ обласного центру., а серед тих,хто посів перші місця, ‒ кожен третій.
Найбільше призових місць на ІІІ етапі олімпіад посіли учні ТСШ № 3 (23), серед ЗОШ ‒ № 26 (7).
Безумовним лідером за кількістю призових місць на ІІІ етапі олімпіад є Олеся Савка (ТСШ № 3): перші – з англійської та французької мов, правознавства, друге – з біології; по 3 призових місця ‒ у Мар՚яна Сидора (ТТЛ) і Галини Чубатої (ТЗОШ № 26), по 2 – у Володимира Костецького, Іллі Савченка, Євгена Томчука (ТУГ), Богдана Вдовіна, Дениса Зубюка (ТТЛ), Софії Вітрової, Дениса Гутика, Ростислава Мочульського, Ольги Оплети (ТСШ № 3), Вікторії Турківської (ТСШ № 5), Вікторії Костюк, Святослава Хоми (ТЗОШ № 16), Наталії Федик, Олени Гонтар (ТЗОШ № 19), Андрія Гуцала, Олександра Білобровка (ТСШ № 29).
Призерами ІІІ етапу стали переможці І (міжшкільного) Євген Томчук (біологія; ТУГ), Дмитро Фірман (математика; школа-колегіум), Христина Білозецька (географія; ТСШ № 3), Діана Васьків (біологія; ТНВК № 15), Денис Гутик (ТСШ № 3), Вікторія Турківська (історія; ТСШ № 5), Софія Брюхань (ТСШ № 3; математика), Богдан Вдовін (ТТЛ, математика), Ольга Оплета (географія, ТСШ № 3), Святослав Хома (фізика; ТЗОШ № 16), Надія Касянчук (хімія; ТУГ), Павло Клизуб (історія; ТСШ № 3), Святослав Задорожний (фізика; ТТЛ).
На ІV етапі призерами від Тернополя стали Євген Томчук (перше місце; історія; ТУГ; учитель – Томашевська Лариса Анатоліївна; удруге);  Василь Лукащук (друге місцк: українська мова та література; ТСШ № 3; учитель – Канак Валентина Миколаївна), Олександр Білобровко (друге місце; географія; ТСШ № 29; учитель ‒ Швець Євдокія Сергіївна; удруге поспіль), Святослав Хома і Дарина Шандрук (третє місце; економіка; ТЗОШ № 16; учитель _ Чотарі Неля Петрівна), Софія Вітрова (третє місце; екологія; ТСШ № 3; учитель ‒ Судомир Лілія Мирославівна); Денис Зубюк (третє місце; інформаційні технології; ТТЛ; учитель ‒ Мороз Тетяна Ігорівна). Відсоток серед призерів від Тернопільської області склав майже 54.
Внесено зміни до Умов і правил проведення І і ІІ етапів Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад. Сформульовано пропозиції щодо організації дистанційного та змішаного навчання обдарованих учнів у Тернополі, обговорені на секційному засіданні заступників директорів Школи нової формації. Розпочато роботу з організації Інтерактивної школи акмеологічної формації, зокрема онлайн-навчання активу КОШТу (КОШТ-top), створення батьківської ради клубу, дискусійної майстерні педагогів.
Послідовно відстежуємо  експеримент «Інтелект України», що проходить на базі ТСШ (ІМ), ТЗОШ № 24 (функціонує 2 рік), ТСШ (ОЕ), ТСШ № 5, ТЗОШ № 4, 28 (функціонує 1 рік). Харківськими партнерами експерименту здійснено 100% забезпечення дидактичними матеріалами. Оплата послуг експерименту, в тому числі харчування дітей, які цілковито працюють в режимі повного дня, здійснюється за рахунок батьків. Змістовий контент та вміст учнівського портфеля відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Учителі щомісячно підвищують кваліфікацію у регіональному центрі експерименту в Рівному. Скарг від батьків та учнів немає, навпаки у класах панує сприятлива творча психологічна атмосфера. Хід експерименту популяризується на курсах вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня ТОКІППО, на сайтах у Харкові та Рівному, при чому батьки, за умов введення індивідуального паролю, можуть простежувати траєкторію розвитку власної дитини. Для учнів 2 класу, що навчаються за програмою «Інтелект України», проведено комплексну альтернативну олімпіаду «Надія Тернополя» де другокласники змагалися з четвертокласниками. 
Перебіг апробації програми інтенсифікації пізнавального розвитку дитини «Інтелект України» викликав зацікавлення педагогічної громади, і в останньому регіональному семінарі в Рівному взяли участь вчителі початкових класів ще 10 ЗНЗ Тернополя.
Здійснювано також організаційно-методичний супровід роботи вчителів російської та польської мов. Зокрема, проаналізовано  якісний склад педагогічних кадрів, стан матеріально-технічного забезпечення на поточний навчальний рік.
З урахуванням нечисельності вчителів мов національних меншин акцент у методичній роботі з ними теж робився на індивідуалізації та особистісній зорієнтованості. Практично з кожним учителем проведено індивідуальне консультування стосовно проведення та участь у Всеукраїнській олімпіаді з російської мови та літератури, використання навчальних планів та програм, календарно-тематичного планування, формування робочого портфоліо, можливостей удосконалення власної та учнівської мовленнєвої практики, застосування комунікативних, культурологічних, текстоцентричних технологій навчання. Для учителів польської мови проведено тренінг із синхронного перекладу на рівні місцевого самоврядування до Днів Європи.
Угагальнено вивчення досвіду класного керівника Тернопільської Української гімназії ім. І Франка Сампари Оксани Володимирівни з проблеми «Інноваційна система роботи класного керівника з обдарованими дітьми».
Загалом підтримка та методичний супровід роботи здійснюється за допомогою  інформаційного забезпечення блогу (50146 відвідувань з серпня 2016 по червень 2017) на концептуальній основі (розвиток загальнокультурних компетентностей педагогів та обдарованих учнів, стимулювання їх до вільної співтворчості).
Основні завдання на 2017-2018 н.р.
Діагностине вивчення методичних запитів педагогічних працівників та організація роботи згідно з ними та актуальними викликами реформування вітчизняної школи.
Апробація проблемних питань в освіті та діяльності навчальних закладів у рамках пілотного дослідження з питань стимулювального моніторингу та реалізації концепції «Інтелект України».
Надання адресної допомоги з питань впровадження Національної концепції «Нової української школи», нових Державних стандартів освіти та навчальних програм із мов національних меншин.
Мотивація та організація обдарованих учнів на участь у всіх етапах олімпіад з навчальних дисциплін, інтелектуальних, творчих конкурсах, в т.ч. заочних та віртуальних.
Апробація нових форм роботи з обдарованими учнями (лідерська альтернативна олімпіада, предметні інклюзивні олімпіади).
Переорієнтування мережі інформаційної взаємодії з педагогічними працівниками, учнями та батьками на предметно орієнтовані локаційні платформи з застосуванням змішаного навчання, панельної інформації, клубних зібрань, медіа мостів, онлайн-консультпунктів, занять Інтерактивної школи акмеологічної формації тощо.
Популяризація досвіду вчителів, які працюють з обдарованими учнями.
Інноваційне синергетичне впровадження перспективних технологій навчання, виховання та управління освітніми процесами, участь в організації і проведенні науково-педагогічної конференції керівних кадрів освіти Тернополя.

Немає коментарів: