До уваги представників адміністрації ЗНЗ,
які відповідають за роботу з обдарованими дітьми,
і вчителів української мови та літератури
ЗРАЗКИ ЗАВДАНЬ
на І (міжшкільний) етап олімпіади з української
мови та літератури
І. Комплексна тестова розминка (тести зачитуються ведучим і виконуються
письмово).
4 питання з 4 варіантами відповідей
(по 2 – з мови й літератури за 8-й клас і І розділ програми за 9-й клас).
Орієнтовні варіанти
1. У рядках народної пісні «За городом качки
пливуть // Каченята прячуть» використано: а) антоніми; б) пароніми; в)
спільнокореневі слова; г) синоніми.
2. Енциклопедією з астрономії й астрології,
математики й фізики, історії й філософії, граматики, зоології, ботаніки, логіки
й етики називають:
А) «Поучення дітям Володимира Мономаха»; Б)
«Повість минулих літ» Нестора Літописця; в) «Остромирове Євангеліє»; г)
Ізборник Святослава.
По 1 балу за кожну
правильну відповідь.
2 питання «Четверте
зайве».
1.
Слова її – малинові дзвіночки.
Я – мов орел без сизих
крил.
Шевченко як поет відомий
усьому людству.
Я до рідної мови тулюсь, як
до матері.
2.
Поему І. Франка «Іван
Вишенський» написано «Білим віршем».
Головний герой поеми був одним із захисників православної віри в Україні.
Основна частина подій у поемі відбувається на горі Афон.
У розмові з ігуменом Іван Вишенський обіцяє послушно виконувати всі його
розпорядження.
По
1 балу за кожну правильну відповідь і по 1 балу за пояснення.
Загалом – 8 балів.
ІІ. Ярмарок фразеологізмів.
Пояснити фразеологізм.
Скласти з ним речення на задану тему.
Будувати
на піску.
Мозолити
очі.
Загальна тема – «Роль праці в житті людини».
Правильність пояснення
фразеологізму – 2 б.
Доречність та оригінальність
придуманого речення з ним – 2 б.
Правильність побудови речення
– 2 б.
Загалом – 8 б.
ІІІ. А я думаю так.
Написати міні-твір,
використавши не менше двох аргументів чи контраргументів на підтвердження або
спростування запропонованої тези, навівши не менше двох прикладів із літератури
та зробивши висновки. Зробити короткий усний коментар до написаного.
Відчайдушність ‒ не обов᾽язково
ознака патріотизму.
Орфографічно-пунктуаційна грамотність – 24 б.
Оцінювання усного
коментаря.
Доказовість – 3 б.
Наявність прикладів – 3б.
Логічність викладу, – 3 б.
Культура усного мовлення – 3 б.
ІV. Ланцюжковий синтаксичний розбір.
Мовчки прочитати речення і взяти участь у його
ланцюжковому синтаксичному розборі за запропонованим алгоритмом.
Після
Другої світової війни, звісно, продовжувала реалізовуватись спланована комуністичним
режимом політика зросійщення, національної асиміляції, поступово втягуючи в їх
орбіту, крім східних регіонів України, й західні.
Правильна,
повна, логічна відповідь на запитання ланцюжка – 3 б.
Доповнення
− 2 б.
V. Інтерв᾽ю з улюбленим героєм (для охочих).
Встановлення героя – 1 б.
Зміст запитання – 3 б.
Зміст відповіді – 6 б.
Не
поет, хто забуває
Про
страшні народні рани,
Щоб
собі на вільні руки
Золоті
надіть кайдани!
Загалом – 10
б.
Немає коментарів:
Дописати коментар