Шукати в цьому блозі

четвер, 9 жовтня 2014 р.

До уваги представників адміністрації ЗНЗ,
які відповідають за роботу з обдарованими дітьми,
і вчителів української мови та літератури
ЗРАЗКИ ЗАВДАНЬ
на І (міжшкільний) етап олімпіади з української мови та літератури
І. Комплексна тестова розминка (тести зачитуються ведучим і виконуються письмово).
            4 питання з 4 варіантами відповідей (по 2 – з мови й літератури за 8-й клас і І розділ програми за 9-й клас).
            Орієнтовні варіанти
1. У рядках народної пісні «За городом качки пливуть // Каченята прячуть» використано: а) антоніми; б) пароніми; в) спільнокореневі слова; г) синоніми.
2. Енциклопедією з астрономії й астрології, математики й фізики, історії й філософії, граматики, зоології, ботаніки, логіки й етики називають:
А) «Поучення дітям Володимира Мономаха»; Б) «Повість минулих літ» Нестора Літописця; в) «Остромирове Євангеліє»; г) Ізборник Святослава.
По 1 балу за кожну правильну відповідь.
            2 питання «Четверте зайве».
1.      Слова її – малинові дзвіночки.
Я – мов орел без сизих крил.
Шевченко як поет відомий усьому людству.
Я до рідної мови тулюсь, як до матері.
2.      Поему І. Франка «Іван Вишенський» написано «Білим віршем».
Головний герой поеми був одним із захисників православної віри в Україні.
Основна частина подій у поемі відбувається на горі Афон.
У розмові з ігуменом Іван Вишенський обіцяє послушно виконувати всі його розпорядження.
По 1 балу за кожну правильну відповідь і по 1 балу за пояснення.
Загалом – 8 балів.
ІІ. Ярмарок фразеологізмів.
            Пояснити фразеологізм. Скласти з ним речення на задану тему.
Будувати на піску.
Мозолити очі.
Загальна тема – «Роль праці в житті людини».
Правильність пояснення фразеологізму – 2 б.
Доречність та оригінальність придуманого речення з ним – 2 б.
Правильність побудови речення – 2 б.
                        Загалом – 8 б.
ІІІ. А я думаю так.
            Написати міні-твір, використавши не менше двох аргументів чи контраргументів на підтвердження або спростування запропонованої тези, навівши не менше двох прикладів із літератури та зробивши висновки. Зробити короткий усний коментар до написаного.
             Відчайдушність ‒ не обов᾽язково ознака патріотизму.
Орфографічно-пунктуаційна грамотність – 24 б.
Оцінювання усного коментаря.
Доказовість – 3 б.
Наявність прикладів – 3б.
Логічність викладу,  – 3 б.
Культура усного мовлення – 3 б.
ІV.  Ланцюжковий синтаксичний розбір.
Мовчки прочитати речення і взяти участь у його ланцюжковому синтаксичному розборі за запропонованим алгоритмом.
Після Другої світової війни, звісно, продовжувала реалізовуватись спланована комуністичним режимом політика зросійщення, національної асиміляції, поступово втягуючи в їх орбіту, крім східних регіонів України, й західні.
Правильна, повна, логічна відповідь на запитання ланцюжка – 3 б.
Доповнення − 2 б.
V. Інтерв᾽ю з улюбленим героєм (для охочих).
            Встановлення героя – 1 б.
Зміст запитання – 3 б.
Зміст відповіді – 6 б.
Не поет, хто забуває
Про страшні народні рани,
Щоб собі на вільні руки
Золоті надіть кайдани!

                        Загалом – 10 б.

Немає коментарів: