ПЕДАГОГИ ТЕРНОПОЛЯ ВПЕРШЕ В УКРАЇНІ ПРОВЕЛИ АЛЬТЕРНАТИВНУ ОЛІМПІАДУ ДЛЯ ЧЕТВЕРТОКЛАСНИКІВ
Відкритих альтернативних олімпіад для четвертокласників в Україні не
проводять. Тому Клуб обдарованих школярів Тернополя вирішив провести
конкурс “Надія Тернополя” для дітей цього віку.
На олімпіаді зареєструвалося 126 четвертокласників
із 17 навчальних закладів міста.
– Ми вирішили працювати з такою категорією учнів,
яка взагалі ще не бере участі в олімпіадах, окрім окремих конкурсів – конкурсу
імені Петра Яцика, дитячих природознавчих конкурсів та математичних. Але такої
відкритої олімпіади, в якій діти могли б проявити себе як особистості, поки що
не було. Тому такий захід ми вирішили зорганізувати. Назва у нього дуже
промовиста – “Надія Тернополя”, – каже кандидат педагогічних наук,
керівник науково-дослідної лабораторії якості навчання обдарованої дитини
Тернополя Микола Николин.
Захід від традиційних олімпіад відрізняється тим,
що діти виконують завдання усно, основний акцент робиться на прояві і розвитку
креативного мислення і творчих здібностей. Окрім цього, ця олімпіада відкрита,
тобто спостерігати за всіма її етапами можуть однокласники, учителі і батьки.
- Звісно, не всі учасники олімпіади могли бути
одразу фіналістами, якби нам цього не хотілося. Тому упродовж 8-ми днів
відбувався інтелектуальний кастинг. Були цікаві завдання. Наприклад, із
чарівного пакета дитина витягала скріпку або термометр і мала порівняти
себе з цим предметом, за допомогою двох спільних і двох відмінних рис. Серед
інших завдань також були планування рок-концерту світових зірок естради,
зустрічі з
Президентом України та екскурсії в лісову хатинку на курячих ніжках. Всі це
спрямовано на розвиток творчого і логічного мислення, - зазначає Микола
Николин.
До фіналу олімпіади “Надія Тернополя” потрапили 12
дітей – 10 хлопчиків і дві дівчинки. Ця частина конкурсу була проведена у формі
відомого пісенного телепроекту “Голос країни”.
Перше завдання продюсери (директори шкіл) слухали
з повернутими “спинами” крісел до учасників олімпіади. Оберталися судді тільки
тоді, коли учні проявили себе у конкурсі “Я майбутній п'ятикласник” – це
їхня життєва програма на найближчий час. Другий конкурс – командний. Діти під
керівництвом тренера складали літній щоденник на певну тему. Наприклад, “Літня
математика”, тобто як займатися математикою, щоб не забути цей предмет до
початку нового навчального року. Третій – запитання від суддів. У результаті
продюсери обирали чотирьох найкращих з кожної команди.
Із суперфіналістів визначили одну
“Надію Тернополя”, нею стала Софія Мельник.
Зазначимо, Клуб обдарованих школярів
Тернополя (КОШТ) створений два роки тому. Діє він при науково-дослідній
лабораторії якості навчання обдарованої дитини Тернополя. Членами стали 1700
школярів. Проведено чимало альтернативних олімпіад, програми яких складають
разом з учнями працівники науково-дослідної лабораторії. При КОШТі діють літній
академічний факультатив “Альтернатива” (ЛАФА) та зимова альтернативна школа
обдарованих (ЗАШО).
Тамта ҐУҐУШВІЛІ, Тернопіль, фото надано автором
Немає коментарів:
Дописати коментар